FiMVS-järjestelmässä 11.2.2025 havaittu häiriötilanne on päättynyt
Uutista päivitetty 12.2.2025.
Lääkevarmennusjärjestelmässä 11.2. havaittu häiriötilanne on päättynyt ja järjestelmä on normaalisti käytettävissä.
Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutunutta haittaa.
Mahdolliset lisätiedot ja tukipyynnöt: nmvs@fimvo.fi
__________________________________________
Lääkevarmennusjärjestelmän palvelut on saatu toimimaan normaalisti noin klo 13:20 alkaen. Seuraamme edelleen tilannetta ja tiedotamme erikseen, kun järjestelmätoimittaja on ilmoittanut häiriötilanteen päättymisestä.
__________________________________________
Lääkevarmennusjärjestelmässä on tänään 11.2. noin klo 12:00 alkaen havaittu häiriötilanne, jonka vuoksi apteekit ja lääketukkukaupat eivät välttämättä pysty reaaliaikaisesti varmentamaan lääkepakkauksia eivätkä lääkeyritykset pysty lataamaan uusia valmiste- tai erätietoja lääkevarmennusjärjestelmään.
Järjestelmätoimittajamme selvittää häiriön juurisyytä. Tiedotamme asiasta lisää heti kun saamme lisätietoja.
HUOM! Mahdolliset yhteyskatkot ja järjestelmähäiriöt eivät estä lääkkeen toimittamista. Jos käyttäjän oma IT-järjestelmä ei saa yhteyttä lääkevarmennusjärjestelmään, se puskuroi käyttäjän tekemät toiminnot ja lähettää ne eteenpäin heti, kun yhteys lääkevarmennusjärjestelmään on palautunut. Lääkepakkaus voidaan siis kirjata toimitetuksi myös yhteyskatkon aikana. Käyttäjän järjestelmä huolehtii, että lääkepakkauksen tiedot siirtyvät eteenpäin heti, kun lääkevarmennusjärjestelmän tekninen häiriö on ohi. Oman IT-järjestelmän hälytysloki on hyvä tarkistaa yhteyskatkon päätyttyä.
Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Mahdolliset lisätiedot ja tukipyynnöt: nmvs@fimvo.fi.