FiMVS-järjestelmässä 15.6.2022 klo 11:20 havaittu häiriötilanne on PÄÄTTYNYT 15.6.2022 noin klo 18:09 / Temporary Service Impairment of FiMVS production environment has ended 15 June 2022 at 18:09
Uutista päivitetty 16.6.2022 klo 8.01
Lääkevarmennusjärjestelmässä 15.6.2022 klo 11:20 alkanut häiriötilanne on päättynyt eilen illalla 15.6.2022 noin klo 18:09 ja järjestelmän toiminta on sen jälkeen palautunut normaaliksi illan aikana.
Arvato tulee vielä tekemään juurisyyanalyysin tapahtuneesta. Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.
Alla alkuperäinen uutinen.
A temporary Service Impairment in FiMVS has ended yesterday evening, June 15th at 18:09 EET – the system is up and running and back to normal state. We apologize for any inconvenience caused.
Please find below the original article.
________________
Lääkevarmennusjärjestelmässä on tänään havaittu häiriötilanne noin klo 11:20 alkaen.
Häiriön juurisyytä selvitetään kiireellisenä järjestelmätoimittajan toimesta. Tiedotamme asiasta lisää heti kun saamme lisätietoja.
HUOM! On tärkeää, että järjestelmän häiriöt eivät häiritse lääkkeen toimittamista. Tämä on otettu huomioon myös lainsäädännössä. Järjestelmässä on puskurointijärjestelmä, joka kerää tietoja, jos järjestelmässä on toimintakatkos. Tilanteessa, jossa puskurointijärjestelmäkään ei toimisi, lainsäädäntö mahdollistaa lääkkeen toimittamisen tästä huolimatta, jos apteekilla ei muuten ole syytä epäillä lääkeväärennöstä (delegoidun asetuksen pykälä 29).
Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
A temporary Service Impairment has been detected in FiMVS.
End users may experience problems connecting to verification system.
Our system supplier Arvato is investigating the root cause, we will inform you more when possible.
We apologize for any inconvenience caused.