FiMVS-järjestelmässä 18.9.2024 havaittu häiriötilanne on päättynyt / The incident in the FiMVS production environment on September 18th, 2024, has been resolved
FiMVS-järjestelmässä 18.9.2024 havaittu häiriötilanne on päättynyt
Lääkevarmennusjärjestelmässä 18.9. havaittu häiriötilanne on päättynyt ja järjestelmä on jälleen normaalisti käytettävissä. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutunutta haittaa.
Mahdolliset lisätiedot ja tukipyynnöt: nmvs@fimvo.fi
The incident in the FiMVS production environment on September 18th, 2024, has been resolved
The incident has been resolved and the production environment is fully available. We apologize for any inconvenience caused.
If any additional questions, please contact: nmvs@fimvo.fi
Lääkevarmennusjärjestelmässä on tänään havaittu häiriötilanne noin klo 13:20 alkaen ja varmennustoiminnoissa saattaa esiintyä hitautta sekä yhteyskatkoja.
Häiriön juurisyytä selvitetään kiireellisenä järjestelmätoimittajan toimesta. Tiedotamme asiasta lisää heti kun saamme lisätietoja.
HUOM! Mahdolliset yhteyskatkot eivät estä lääkkeen toimittamista. Tällaisessa tilanteessa käyttäjän (apteekki/sairaala-apteekki/lääkekeskus/lääketukkukauppa) oma IT-järjestelmä puskuroi tehdyt lääkevarmennustoiminnot ja lähettää ne lääkevarmennusjärjestelmään, kun yhteys on jälleen palannut. Oman IT-järjestelmän hälytysloki on hyvä tarkistaa yhteyskatkon päätyttyä.
Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
Degradation in availability of FiMVS production environment on September 18th, 2024
A degradation in availability has been detected in FiMVS (the incident started appx. at 13:20 EET).
End users may experience problems connecting to verification system.
Our system supplier is investigating the root cause, we will inform you more as soon as possible.
We apologize for any inconvenience caused.